Televisioon on meedium, mis on pidevas arengus, kuna internetiajastul ei pruugi ellujäämine olla alati kõige kergem tegevus. Üks viise olelusvõitluses ellu jäämiseks on teha koostööd teiste konkureerivate platvormidega. Paratamatult on üheks suurimaks konkurendiks sotsiaalmeedia, mis liigitub laiemalt interneti kui meeletult populaarse sidekanali alla. Telekanalite kohati täbar olukord on pannud neid mõtlema kastist välja, mille tulemusel on sündinud mitmeid põnevaid sümbioose sotsiaalmeediast ja televisioonist.

Nii mõnedki telesaated on mõelnud sellele, kuidas kaasata sotsiaalmeediakanaleid oma vaatajate tegevusvälja. Mõttetöö tulemusena on sündinud Twitteri voogude jälgimine, mis on üheks heaks näiteks, kuidas saab televisiooni ja sotsiaalmeediat omavahel ühendada. Vaatajatelt palutakse avaldada arvamust Twitteri keskkonnas, misjärel kuvatakse teleekraanile mõned huvitavamad või vaimukamad säutsud. Eriti hästi lähevad kaubaks tuntud inimeste säutsud!

Lisaks Twitterile on võimalik koguda inimesi arvamusi Facebookis. Seda on tehtud nii reaalajas kui hiljem tagantjärgi ulatuvalt. Esimesel juhul palutakse otse-eetris, et inimesed kirjutaksid Facebooki kommentaaridesse oma mõtteid ja arvamusi. Osad nendest kantakse stuudios koheselt ka ette. Teisel juhul kogutakse erinevaid kommentaare kokku kindla ajaperioodi jooksul ja siis kasutatakse neid saatematerjalide koostamisel.

Sotsiaalmeediakanalid on uurivale ajakirjandusele väga kasulikud. Inimesed võtavad mõnikord ise sotsiaalmeediakanaleid kasutades teletegijatega ühendust, et rääkida mõnest kummalisest loost või anda teada erakordsest juhtumist. Täiendavalt on võimalik saatejuhtidel ja produtsentidel leida sotsiaalmeedia avarustest juba eksisteerivaid lugusid, mida saaks teleekraanidele üle kanda. Vahel postitatakse lugusid mõningatest värvikatest inimestest meie ümber, teinekord aga on võimalik saada teada ühiskonna varjupoolest, näiteks vargustest, loomapiinamistest ja muudest jubedustest.

Muidugi on oluline olla igal telesaatel kohal sotsiaalmeedias, vähemalt enim levinud kanalites nagu Facebook või Twitter. Teletegijad pööravad tänapäeval üha rohkem tähelepanu sotsiaalmeediale, kuna lihtsalt niivõrd suur osa nende auditooriumist on seal esindatud. Konkreetse kanali eelistus sõltub veidi telesaate või -sarja eripärast. Kui tegu on kunstilisema ja visuaalselt nauditavama teleprojektiga, siis on täiesti omal kohal ka Instagrami kasutamine. Eksperimentaalselt on kasutatud vähemalt maailma mastaabis ka Snapchati, kuid selle puhul on suureks miinuseks see, et seda kasutavad peamiselt teismelised ja noored täiskasvanud. Seevastu on võimalik Facebookist leida ka vanemaid inimesi.